Webshop Ik wil vrijblijvend advies

Zo los je een storing aan je laadoplossing op!

Terug naar nieuwsoverzicht
Zo los je een storing aan je laadoplossing op!
NieuwsZo los je een storing aan je laadoplossing op!
Ga terug
E-Mobility
26 / 10 / 20

Zo los je een storing aan je laadoplossing op!

Er is niets vervelenders dan thuis te komen met een lege accu en er dan achter te komen dat je laadstation niet werkt. BlueJack biedt 24/7 support service die je kunt bereiken op 088-7868300, maar je kunt natuurlijk ook proberen de storing zelf op te lossen. Er zijn een aantal problemen die je zelf makkelijk kunt verhelpen.

In deze blog leggen we je uit wat je sowieso zelf makkelijk kunt doen.

Harde reset

Bij de meeste storingen kan deze makkelijk worden verholpen door het uitvoeren van een harde reset. Dus daar beginnen we mee in onze zoektocht naar de oplossing. Een harde reset betekent dat je de elektrische voeding van het laadpunt even uitzet.

Hoe doe je dat?

  • Zoek in de meterkast de zekering(en)(stoppen) of installatie-automaat waaraan je laadstation is gekoppeld
  • Schakel deze zekering(en)(stoppen) of installatie-automaat 10 minuten uit
  • Schakel na 10 minuten de zekering(en) (stoppen) of installatie-automaat weer aan. Wacht dan totdat je laadstation weer volledig gereset is. Meestal duurt dit een paar minuten. Probeer na het opstarten van het laadstation om weer te laden

Werkt de harde reset onverhoopt niet, dan zijn er nog vier verschillende oorzaken waar je aan kunt denken. Namelijk:

Je laadpunt

Soms werkt het laden niet, omdat je laadstation geen stroom krijgt. Dus de volgende, en makkelijk uit te voeren stap, is hierop te checken door te:

  • Controleren of in huis andere huishoudelijke apparaten het wel doen

Zo niet, dan heb je waarschijnlijk een stroomstoring.

  • Controleren of de aardlekschakelaar in je meterkast aanstaat

Staat de schakelaar naar beneden of op “O” dan is deze UIT-geschakeld. Naar boven of op “I” betekent IN-geschakeld. Als de aardlekschakelaar uitstaat, zet je die weer aan en probeer je de auto opnieuw te laden.

Controleer of de zekering(en) (stoppen) of installatie-automaat in je meterkast aanstaat.

Zijn de zekering(en) heel. Zo niet, vervang dan de zekering(en).

Is de installatie-automaat naar beneden of staat deze op “O” dan is deze UIT-geschakeld. Naar boven of op “I” betekent dit dat deze is IN-geschakeld. Als de installatie-automaat uitstaat, schakel je deze weer aan en probeer je auto opnieuw te laden

Je laadkabel

Kijk of de laadkabel goed in je auto én in het laadpunt zit. Als er een vaste kabel aan de laadpunt zit, controleer dan of je met je losse laadkabel wel kunt laden bij een openbare laadpaal. Als dat zo is, is er iets mis met je laadoplossing of de vaste kabel. Neem dan contact met ons op via 088-7868300 of support@bluejack.nl.

Je laadpas

Hou je laadpas voor de kaartlezer van de laadpunt om de laadsessie te starten. Hoor je een piep maar start de laadsessie niet, neem dan contact op met de leverancier van de laadpas of log dan in op de BackOffice-account van je leverancier. Check of je laadpas is gekoppeld aan je laadpunt.

Hoor je geen piep, check dan of je laadpas kapot is door die te gebruiken bij een openbare laadpaal.

Je auto

Gelukkig komt deze laatst oorzaak bijna nooit voor. Maar als je al het bovenstaande hebt geprobeerd, zou het ook nog aan je auto kunnen liggen dat deze niet oplaadt. Mocht dat zo zijn, dan kun je het beste contact opnemen met je autodealer. Die kan op zoek gaan naar de oorzaak van het probleem in je auto.

BlueJack helpt je graag op weg!

Als je een vraag hebt, neem dan gerust contact met ons op. We denken graag met je mee.

 

 

Bij BlueJack geloven we in totaaloplossingen.
Neem contact met ons op, onze laadexperts staan voor je klaar.
BlueJack en Covid-19
BlueJack en Covid-19
Ook voor ons geldt dat de gezondheid van onze medewerkers en klanten op nummer één staat! Vanwege Corona/COVID-19 houden wij ons allemaal aan de RIVM richtlijnen. Meer informatie